De zesde pagina van Theseus' reisverslag - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Theseusreisvanvreugdeenverdriet - WaarBenJij.nu De zesde pagina van Theseus' reisverslag - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Theseusreisvanvreugdeenverdriet - WaarBenJij.nu

De zesde pagina van Theseus' reisverslag

Door: Theseus/Pepijn de Groot en Tim Marissen

Blijf op de hoogte en volg

16 Februari 2017 | Griekenland, Athene


10 september, 500 voor chr.
Ik ga Athene verlaten, en nee, ik ga niet terug naar Troizen. Vader vertelde mij dat eens in de 9 jaar, 14 kinderen aan de minotaurus geofferd moeten worden. 'Hoe komt dat zo, en wie is de minotaurus?' vroeg ik. Waarop vader antwoordde; 'De minotaurus is een verschrikkelijk monster, een mengsel tussen een stier en een mens. De minotaurus in de zoon van de ex-vrouw van Minos en een stier.' toen huiverde vader 'Het begon allemaal enkele jaren geleden toen de zoon van Minos van Kreta naar Athene kwam. We organiseerden op dat moment spelen, die hij won. Maar enkele Atheners pikten dit niet en vielen de zoon van Minos aan' vertelde hij. 'Minos dacht dat ik het gedaan had en viel daarom Athene aan. Na enkele maanden moesten we ons overgeven en sindsdien zijn we verplicht door Kreta om om de 9 jaar 7 jongens en 7 meisjes te offeren aan de minotaurus. Alleen als iemand de minotaurus doodt, dan zijn we niet meer verplicht om 14 kinderen te sturen.' Hij zweeg.
Het was een tijdje stil tussen ons. Tot ik zei; 'Vader, ik zal gaan.'

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 13 Feb. 2017
Verslag gelezen: 62
Totaal aantal bezoekers 101057

Voorgaande reizen:

13 Februari 2017 - 31 December 2017

Van Troizen naar Kreta. Het hele reisverslag

16 Februari 2017 - 16 Februari 2017

Theseus reis in pagina's

Landen bezocht: