De vijfde pagina van Theseus' reisverslag - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Theseusreisvanvreugdeenverdriet - WaarBenJij.nu De vijfde pagina van Theseus' reisverslag - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Theseusreisvanvreugdeenverdriet - WaarBenJij.nu

De vijfde pagina van Theseus' reisverslag

Door: Theseus/Pepijn de Groot en Tim Marissen

Blijf op de hoogte en volg

16 Februari 2017 | Griekenland, Athene

20 juni, 500 voor chr.
Deze nacht slaap ik in vaders paleis, in plaats van een herberg. En ik werd bijna vergiftigd! Hoe?! Ik zal het je vertellen.
Ik werd, zoals de gewoonte is in Athene, uitgenodigd in vaders paleis. Vader zat in een gouden mantel en naast hem zat Medea, een tovenares. En zoals ik later hoorde, had zij gelijk door dat ik de zoon van Aigeus was dankzij haar magische krachten. Ze wilde haar zoon echter als erfgenaam op de troon. dus ze wilde mij vergiftigen met gif en maakte vader wijs dat ik hem als vreemdeling zou willen doden.
Ik zat aan tafel en kreeg de eer om het vlees aan te snijden. Dus ik pakte het zwaard dat ik thuis had gevonden onder de rots, en wilde net een slok wijn nemen, toen plotseling Aigeus het wijnglas uit mijn hand sloeg. De waar het gif in zat wijn was zo giftig dat het een gat in de tafel brandde. Vader was zo blij dat hij mij een slaapplaats in zijn paleis aanbod, en zo slaap ik nu in het paleis. Ik mag Zeus danken dat ik nog leef.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 13 Feb. 2017
Verslag gelezen: 53
Totaal aantal bezoekers 101053

Voorgaande reizen:

13 Februari 2017 - 31 December 2017

Van Troizen naar Kreta. Het hele reisverslag

16 Februari 2017 - 16 Februari 2017

Theseus reis in pagina's

Landen bezocht: