De twaalfde pagina van Theseus' reisverslag - Reisverslag uit Naxos, Griekenland van Theseusreisvanvreugdeenverdriet - WaarBenJij.nu De twaalfde pagina van Theseus' reisverslag - Reisverslag uit Naxos, Griekenland van Theseusreisvanvreugdeenverdriet - WaarBenJij.nu

De twaalfde pagina van Theseus' reisverslag

Door: Theseus/Pepijn de Groot en Tim Marissen

16 Februari 2017 | Griekenland, Naxos

20 september, 500 voor chr.
Vandaag wekte Hypnos mij op uit slaap. Ariadne lag naast mij, dacht ik. Tot ik zag dat het Faidra was, de jongere zus van Ariadne. 'Ariadne', schreeuwde ik. En toen kwam er opeens een onbekende man. Hij had een zwarte lange baard en een staf. 'Dionysos', bracht ik uit.
Toen vertelde hij dat Ariadne zijn bruid zou zijn, en als ik het goed met hem wilde maken voor het stelen van zijn bruid, dat ik dan naar het eiland Delos moest varen om offers aan hem te brengen. Dus wij vertrokken, zonder afscheid te kunnen nemen van Ariadne. Ik voel met toch wel bestolen. Notabene door de god waarbij ik verschillende eden heb afgelegd voor Ariadne!